Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sportovní asistent pro platformu iOS
Fišer, Jakub ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvořit mobilní aplikaci pro platformu iOS, která by sloužila k zaznamenávání veškeré sportovní činnosti člověka. Aplikace umí zaznamenat pohyb člověka pomocí GPS nebo počítat jeho cviky manuálně, v časovém intervalu, či snímáním pohybu. Pro zpracování dat při snímání pohybu byla vytvořena knihovna Motion Recognizer. Aplikace využívá modul HealthKit. Aplikace také nabízí možnost plánování sportovní činnosti využitím trenéra. Pro práci s daty využívá aplikace modul Core Data a data zálohuje pomocí služby iCloud.
Asistent pilota balónu
Hora, Tomáš ; Szőke, Igor (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce popisuje návrh a implementaci aplikace asistující pilotům balónů při navádění na cíl. Teoretická část popisuje základní teorii balónového létání a navigace. Aplikace využívá souborových formátů programu OziExplorer, přehledně zobrazuje veškeré informace z externího GPS přijímače připojeného přes COM port, ukládá prošlou trasu a zadané uživatelské body. Důležitou částí je získání předpovědi proudění větru v různých výškových hladinách před letem z internetu a analýza dat z GPS pro výpočet aktuálního výškového výstupu během letu. V závěru práce je aplikace otestována v reálném prostředí a je zhodnocena její funkčnost.
Význam asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání romských žáků
Němcová, Simona ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Ve své diplomové práci řeším problematiku asistenta pedagoga, který pracuje převážně s romskými dětmi. Zaměřuji se na význam této pozice v našem výchovně-vzdělávacím systému prostřednictvím inkluzivního vzdělávání. Teoretická část byla věnována širšímu pojetí pozice asistenta pedagoga v současném českém školství. Empirická část je věnována mapováním požadavků a očekávání pedagogů, zákonných zástupců a jejich dětí na asistenta pedagoga a jejich vzájemná spolupráce. V řešení této problematiky byla použita výzkumná sonda prováděná s učiteli na základních školách a rozhovory se začleňovanými žáky a jejich zákonnými zástupci. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že pedagogové mají skutečně ta očekávání, která jsou popsána v odborné literatuře. Ve svém výzkumném šetření jsem zjistila absenci zcela širší osvěty mezi zákonnými zástupci integrovaných žáků. Za přínos této práce považuji právě výše uvedené zjištění. Je zcela nezbytné, aby se škola cíleně zaměřila na romské komunity, ze kterých pochází integrovaní žáci, ale i romští asistenti, a prováděla širší a častější "osvětu".
Adaptivní studijní asistent na bázi lokačních služeb
Pisařovic, Ivo
Práce se zabývá návrhem a tvorbou systému s přirozeným uživatelským rozhraním, který pomáhá studentům plnit jejich povinnosti včas, správným způsobem a zpříjemňuje jim život v prostředí univerzity řešením častých problémů. Systém identifikuje uživatele, jeho polohu a chování. Na základě těchto údajů vybírá relevantní obsah podle potřeb daného uživatele. Relevantní obsah je zobrazen na mobilním zařízení uživatele nebo na displeji na chodbě poblíž uživatele. S obsahem lze dále interagovat, např. zobrazit si další informace nebo se přepnout do navigace.
Asistent pilota balónu
Hora, Tomáš ; Szőke, Igor (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce popisuje návrh a implementaci aplikace asistující pilotům balónů při navádění na cíl. Teoretická část popisuje základní teorii balónového létání a navigace. Aplikace využívá souborových formátů programu OziExplorer, přehledně zobrazuje veškeré informace z externího GPS přijímače připojeného přes COM port, ukládá prošlou trasu a zadané uživatelské body. Důležitou částí je získání předpovědi proudění větru v různých výškových hladinách před letem z internetu a analýza dat z GPS pro výpočet aktuálního výškového výstupu během letu. V závěru práce je aplikace otestována v reálném prostředí a je zhodnocena její funkčnost.
Strategie a prostředky pomoci asistenta žákovi při učení
Žánová, Tereza ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Tato práce se zabývá strategiemi a prostředky pomoci asistenta pedagoga žákovi při učení. Teoretická část pojednává o tématech inkluze, pozici asistenta pedagoga i o žácích se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktická část práce řeší problémy dvou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na prvním stupni základní školy. Jejím cílem je hledání a reflektování účinných cest pomoci asistenta pedagoga u dvou konkrétních žáků trpících poruchou ADHD. Praktická část je založena jako akční výzkum. Ten je rozdělen na dvě části. Každá část se věnuje jednomu žákovi. V první části akčního výzkumu věnované žákovi J. je řešen problém se záchvatovými stavy žáka a jeho navrácení zpět do učebního procesu. Během výzkumu bylo vypozorováno, že žáka zpět do učebního procesu vrací efektivně klidné jednání asistenta pedagoga spojené s navázáním očního kontaktu mezi žákem a asistentem. V druhé části akčního výzkumu věnované žákovi P. je řešen problém s nízkou sebedůvěrou žáka a časté vzdávání práce před jejím dokončením. Zde se ukázala jako efektivní pomůcka vyrobená za spolupráce asistentky pedagoga a třídní učitelky. Tato pomůcka pomáhá žákovi zaznamenat dílčí úkoly práce a žák si je tak ve své práci jistější. Klíčová slova Strategie, prostředky, asistent, spolupráce asistenta a učitele, žák se speciálními...
Vnímání inkluzivního vzdělávání učiteli základní školy
MALÁ, Tereza
Tato diplomová práce se věnuje tématu inkluze a vnímání inkluzivního vzdělávání učiteli na základních školách. Za cíl si klade prozkoumat názory, postoje učitelů, jejich zkušenosti a prožívání ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání, které je v České republice realizováno od 1. září 2016. V teoretické části je popsána historie a současné pojetí inkluzivního vzdělávání na základě školských dokumentů, doposud zpracovaných odborných studií a další odborné literatury. Teoretická část také představí žáky se speciálně vzdělávacími potřebami. Kapitola je věnována i asistentům na školách. Praktická část představí popis a vyhodnocení výzkumného šetření. Výzkum je realizován pomocí kvalitativního přístupu za využití metody rozhovoru s učiteli z 1. a 2. stupně základních škol. Následně je využito obsahové analýzy dat a rozhovory jsou transkribovány a analyzovány, aby mohlo dojít k jejich vyhodnocení a celkovému zpracování. Výsledky budou mezi stupni porovnány. V diskuzi se objeví porovnání mnou získaných poznatků a poznatků českých odborníků a také vliv studia speciální pedagogiky na práci učitelů s žáky s SVP. Na závěr je připojen rozhovor s vyučující na speciální škole, jakožto zástupcem odlišného pohledu na inkluzi.
Osamostatňování klientů zařízení náhradní výchovné péče v mezinárodním srovnání
Prokop, Petr ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Franiok, Petr (oponent) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Stěžejním tématem práce je osamostatňování klientů v systému náhradní výchovné péče. V rámci mezinárodního srovnání jsou autorem zachyceny a analyzovány problémy, které tento proces provázejí. Práce obsahuje nejen závěry, ke kterým autor dospěl na základě výzkumného šetření ve vybraných zemích (ČR a Polsko), ale i vhodná doporučení, jakým způsobem problém osamostatňování klientů náhradní výchovné péče řešit. Úvodní část je věnována teoretickým východiskům, mezinárodnímu srovnání a příkladům dobré praxe v zahraničí. Autor sleduje názory různých odborníků na příčinné souvislosti problému, od vlivu biologické rodiny, přes socializaci klientů náhradní výchovné péče, až k samotným problémům institucionální péče. Tyto názory a postřehy následně uvádí do kontextu. V metodologické a výzkumné části se autor snaží odpovědět na stěžejní otázku: "Jakým způsobem jsou klienti zařízení náhradní výchovné péče připravováni na osamostatnění?" Autor v rámci kvalitativního designu výzkumu zprostředkovává čtenářům reálnou situaci, kterou osamostatňující se klienti a jejich vychovatelé prožívají. V tomto popisu se autor snaží o maximální autentičnost. Závěrečnou část věnuje autor shrnutí výsledků výzkumu, návrhům změn a současně také návrhu řešení výzkumného problému. Součástí celé práce jsou komentáře autora, jejichž...
Význam asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání romských žáků
Němcová, Simona ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Ve své diplomové práci řeším problematiku asistenta pedagoga, který pracuje převážně s romskými dětmi. Zaměřuji se na význam této pozice v našem výchovně-vzdělávacím systému prostřednictvím inkluzivního vzdělávání. Teoretická část byla věnována širšímu pojetí pozice asistenta pedagoga v současném českém školství. Empirická část je věnována mapováním požadavků a očekávání pedagogů, zákonných zástupců a jejich dětí na asistenta pedagoga a jejich vzájemná spolupráce. V řešení této problematiky byla použita výzkumná sonda prováděná s učiteli na základních školách a rozhovory se začleňovanými žáky a jejich zákonnými zástupci. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že pedagogové mají skutečně ta očekávání, která jsou popsána v odborné literatuře. Ve svém výzkumném šetření jsem zjistila absenci zcela širší osvěty mezi zákonnými zástupci integrovaných žáků. Za přínos této práce považuji právě výše uvedené zjištění. Je zcela nezbytné, aby se škola cíleně zaměřila na romské komunity, ze kterých pochází integrovaní žáci, ale i romští asistenti, a prováděla širší a častější "osvětu".

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.